AmagerErhverv skaber netværk, events og fordele til Amagers erhvervsliv. Bliv gratis medlem i dag! Vi har medlemdfordele til en værdi af kr.
AmagerErhverv og Erhvervsdanmark i stærkt samarbejde
Verden forandrer sig hurtigt og som virksomhed er det svært at følge med. Et nyt samarbejde giver dig værktøjerne!
Læs om dine muligheder
Gør din
virksomhed
mere effektiv
AmagerErhverv arbejder målrettet for at skabe flere ama'rkanske successer for øens virksomheder og iværksættere.
Se medlemmerne
Workshoppen starter med en kort introduktion til forretningsmulighederne i grøn omstilling. Deltagerne får...
“Den grønne omstilling er en market opportunity på 13 billioner USD - sådan bliver du en del af den efter...
Målgruppen for dette arrangement er SMV – segmentet i Københavns Kommune. Dvs., at vi forventer, at du har ansatte,...
Hvordan får du lagt den rette forretningsplan? Det kan du få gode råd til den 30. september, når Sparringspartnerne i...
Sparringspartnerne, C4 Videnscenter og Dansk-tysk Handelskammer indbyder til inspirationsmøde for små og mellemstore virksomheder.Deltag i mødet og få tips og ideer til, hvorfor det kan være en god...
Det var lidt af et tilfælde, at Tascha Nielsen og hendes partnere fik kontakt med Sparringspartnernes formand Niels Buchholst, men det har de bestemt ikke fortrudt:”Niels kom allerede på vores...
Sparringspartnerne samarbejdede med Rotary distrikt 1470 (Hovedstaden, Nordsjælland, Bornholm og Grønland) om årets iværksætterkonkurrence, hvor fem finalister tilbydes sparring om udvikling af...
Nedlukningen har været særlig hård for små og mellemstore virksomheder. Det er helt præcist denne typer virksomheder, som vi beskæftiger os med at give gratis sparring. Vi er 25 aktive...
Workshoppen starter med en kort introduktion til
forretningsmulighederne i grøn omstilling.
Deltagerne får forståelse for hvordan de bliver en del af en
13 trillioner USD stor market opportunity.
Efter workshoppen har deltagerne lært:
- Om deres egne konkrete muligheder for at bidrage til
grøn vækst i Danmark
Hvordan de kan vende Coronakrisen til deres fordel i
salgsarbejdet
- Hvordan de kan bygge en pipeline af mulige kunder
og booke første møde hurtigt og effektivt
- Formulere en value proposition der giver kunden lyst
til at mødes første gang
- Hvordan de kan skabe ekstra tillid til nye potentielle
kunder uden at være fysisk tilstede under corona
Kurset afholdes af Green Innovation Group A/S som er stiftet af iværksætterne Frederik van Deurs, Martin Petersen og Joachim Almdal. De har tidligere afholdt konkurrencen Green Tech Challenge, hvor forskellige virksomheder skal pitche bæredygtige projekter og initiativer til investorer.
Deres nyt initiativ der hedder BIFROST giver virksomheder et større incitament for at finde de bedste og mest innovative måder at skabe grøn omstilling på.
BIFROST fungerer som en matchmaking-platform ved, at virksomhedernes behov for innovative og grønne løsninger bliver via en algoritme forsøgt matchet med de bæredygtige projekter, der på bedste vis svarer til virksomhedens behov.
"Frederik og Joachims workshops om grønt iværksætteri ramte perfekt ift. de behov vi i RenSti havde som helt nystiftet grøn virksomhed. At de så sidenhen har gidet svare på diverse mails og opkald var bare en ekstra bonus. De har styr på det, de laver og jeg vil klart anbefale at man tager til deres workshops."
Spørgsmål vedrørende tilmelding:
Jean Luc Kouassi-Zessia
INFO og dato: https://kec.plan2learn.dk/KursusValg.aspx?id=73148
“Den grønne omstilling er en market opportunity på 13
billioner USD - sådan bliver du en del af den efter Corona”
Workshoppen starter med en kort introduktion til
forretningsmulighederne i grøn omstilling.
Deltagerne får forståelse for hvordan de bliver en del af en
13 trillioner USD stor market opportunity.
Efter workshoppen har deltagerne lært:
- Om deres egne konkrete muligheder for at bidrage til
grøn vækst i Danmark efter Corona
- Hvordan de kan formulere en kort historie der
kommunikerer et grønt budskab og giver mening for
en kunde
- Hvordan en value proposition kan tweakes til at blive
en del af løsningen på klimaudfordringerne og
coronakrisen
- Hvordan den grønne vinkel i deres forretning bedst
sættes i spil som en del af løsningen på
Coronakrisen.
Kurset afholdes af Green Innovation Group A/S som er stiftet af iværksætterne Frederik van Deurs, Martin Petersen og Joachim Almdal. De har tidligere afholdt konkurrencen Green Tech Challenge, hvor forskellige virksomheder skal pitche bæredygtige projekter og initiativer til investorer.
Deres nyt initiativ der hedder BIFROST giver virksomheder et større incitament for at finde de bedste og mest innovative måder at skabe grøn omstilling på.
BIFROST fungerer som en matchmaking-platform ved, at virksomhedernes behov for innovative og grønne løsninger bliver via en algoritme forsøgt matchet med de bæredygtige projekter, der på bedste vis svarer til virksomhedens behov.
"Frederik og Joachims workshops om grønt iværksætteri ramte perfekt ift. de behov vi i RenSti havde som helt nystiftet grøn virksomhed. At de så sidenhen har gidet svare på diverse mails og opkald var bare en ekstra bonus. De har styr på det, de laver og jeg vil klart anbefale at man tager til deres workshops."
Spørgsmål vedrørende tilmelding:
Jean Luc Kouassi-Zessia
INFO og dato: https://kec.plan2learn.dk/KursusValg.aspx?id=73147
Hvordan får du lagt den rette forretningsplan?
Det kan du få gode råd til den 30. september, når Sparringspartnerne i samarbejde med Business LF inviterer til netværksmøde om Fuglsang Herregaards forretningsplan.
Som deltager på netværksmødet får du både indsigt i Fuglsang Herregaards historie, og Fuglsang Herregaards forretningsplan bliver fremlagt.
Som deltager på netværksmødet har du desuden mulighed for at komme med feedback og input til Fuglsang Herregaards forretningsområder, og du får viden om deres markedsføring og generelle positionering.
Dagen afsluttes med en rundvisning på Fuglsang Herregaard.
Praktisk info
Alle har mulighed for at deltage i netværksmødet, dog henvender mødet sig særligt til medlemmer af Business LF.
Netværksmødet finder sted i tidsrummet 13.30-16.30 på Nystedvej 73, 4891 Toreby L.
Målgruppen for dette arrangement er SMV – segmentet i Københavns Kommune. Dvs., at vi forventer, at du har ansatte, eller har besluttet dig for at ekspandere ved at ansætte personale.
Indhold:
Kunne du tænke dig at blive introduceret til Google Design Sprint metoden?
Nu kan du blive klogere på hvordan man kan ”Sprinte”, og du på blot 4 dage kan få svar på kritiske forretnings- og produkt spørgsmål ved at udforske, designe, prototype og teste dine nye ideer af med kunder.
”Design Sprint” metoden er i de seneste år blevet mere og mere udbredt. Anvendes verden over, hos alt lige fra mindre startups til de helt store virksomheder (Facebook, Lego, Nike, Twitter etc.). Det skyldes blandt andet at der er tale om en effektiv, lærerig og økonomisk attraktiv metode, der hurtigt giver konkrete resulterer.
På dette webinar vil du opleve:
· Introduktion og baggrund for ”Design Sprint” metoden
· Hvordan ser et ”Design Sprint” forløb ud
· Hvornår kan man anvende ”Design Sprint” ?
· Hvem bør deltage
· Hvad vil man typisk opnå ved at arbejde med ”Design
Sprint”
Dit udbytte fra webinaret:
· Konkrete øvelser undervejs, giver dig en fornemmelse for hvordan man arbejder i et Sprint forløb.
· Ideer til hvordan du kan komme i gang med at anvende Design Sprint.
Oplægsholderen:
Bo Stubbergaard Hansen:
Bo har mere end 25 års erfaring fra IT- og Medie-branchen, arbejdet med forretningsudvikling, digital transformation, innovation projektimplementering, forandringsledelse, etc. Bo har faciliteret Design Sprint siden 2017 og har erfaret at virksomheders evne til forretningsudvikling og innovation bliver styrket ved hjælp af Design Sprint!
Yderligere oplysninger:
Erhvervsrådgiver Dragan Milic
Mob: 2615 4866
Spørgsmål vedrørende tilmelding:
Dragan Milic
INFO og dato: https://kec.plan2learn.dk/KursusValg.aspx?id=67072
I samarbejde med Dansk Erhverv inviterer Sparringspartnerne iværksættere og små og mellemstore virksomheder til konference om Kina mandag den 28. september kl. 14 hos Børsen.
Konferencen giver dig generel information om sourcing og indkøb i Kina, og du bliver klogere på, hvordan du finder de rigtige producenter og leverandører.
Du bliver desuden opdateret på Kinas økonomi i dag og landets prioritering af teknologisk innovation, som Kina er langt fremme på sammenlignet med mange vestlige lande. Du får indsigt i den kinesiske kultur, hvilket er essentiel for SMV’er med interesse for sourcing i Kina.
Dagen byder yderligere på cases, hvor virksomheder fortæller om deres erfaringer med indkøb og sourcing i Kina.
Afslutningsvis får du rig mulighed for networking og individuel med netop de eksperter, som din forretning kan få glæde af.
Sparringspartnerne holdte konference om Kina i 2019 hos Asia House. Læs her, hvad deltagerne fik med hjem.
Praktisk info
Tilmelding til konferencen er nødvendig og skal ske gennem Dansk Erhverv her.
Medlemmer af Sparringspartnernes nye venneforening Circle of friends kan deltage gratis i konferencen.
Konferencen foregår kl. 14-18 i Biblioteket hos Dansk Erhverv, Børsen, 1217 København K.
Program
14.00 – 14.15
Velkomst v/Direktør Jesper Juul-Jensen, Dansk Erhverv og v/Formand Niels Buchholst, Sparringspartnerne.
14.15 – 14.35
Omstrukturering og opgradering af Kina’s økonomi og prioritering af teknologisk innovation (China 2025) v/forsker & forfatter Camilla Tenna Nørup Sørensen
14.35 – 14.50
Generel information omkring sourcing i Kina v/direktør Hans Henrik Pontoppidan, Danish China Business Forum
14.50 – 15.05
Hvordan finder jeg de rigtige producenter/leverandører i Kina v/Jeppe Thomsen, Frida Copenhagen
15.05 – 15.20: Kulturformidling v/Jenni Cao Gyldensøe, Connecting East
PAUSE
15.30 – 15.50
Case 1 – Bakoba v/ Niels Mortensen og Simon Merrild. Konstruktionslegetøj.
15.50 – 16.10
Case 2 – Baby Dreamer v/Matilde Hansen. Taske med features til babyer.
16.10 – 16.30
Case 3 – Hvalsøe Design v/Thomas Kuperman. Designartikler til indretning i hjemmet.
16.30 – 16.50
Case 4 – Berrifine v/Jørgen Stølsgård. Indkøb af frugt til videre bearbejdning.
16.50 – 18.00
Networking og individuel sparring med følgende virksomheder:
Atradius/Kreditforsikring v/Account Manager Christian Nørgaard
SGS Danmark A/S v/Melissa van Hauen og Jane Nielsen
Danske Bank v/Relationship Manager Anders Florang Dessau
Greencarrier/Spedition, transport og forsikring v/Salgschef Christian Epe
Lund Elmer Sandager v/Advokat Michael Møller Nielsen
Grant Thornton v/Revisor Steen Pingel
Frida Copenhagen v/Direktør Ren Chen Thomsen
Berrifine v/Direktør Jørgen Stølsgård
18.00
Afslutning
AmagerErhvervs bestyrelse